شناسهٔ خبر: 25057 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون اول رييس جمهور در جلسه شورای اقصاد تاكيد كرد:

استفاده از روش CNG می‌تواند گام خوبی در جهت گازرسانی به مناطق دورافتاده كشور باشد

شوراي اقتصاد جلسه شورايی اقتصاد ظهر امروز (دوشنبه) به رياست معاون اول رييس جمهور و با حضور وزير راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي دكتر اسحاق جهانگيري با اشاره به درخواست وزارت نفت مبني بر اجراي طرح گازرساني به نيروگاه‌هاي منطقه چابهار از طريق CNG گفت: استفاده از اين روش به جاي ايجاد كيلومترها خط لوله، مي تواند گام خوبي در جهت گازرساني به مناطق دورافتاده كشور باشد و فرصتي است تا مردم اين مناطق بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند.

در اين جلسه درخواست وزارت نفت مبني بر طرح گازرساني به نيروگاه هاي منطقه چابهار از طريق CNG مطرح شد و پس از ارائه گزارش وزير نفت درخصوص مشخصات اقتصادي، اجرايي و فني طرح،‌ با رأي اعضاي جلسه اين طرح به تصويب رسيد.

تعديل نرخ عوارض وصولي حمل و نقل كالا در كشور از شركت هاي حمل و نقل درخواست وزارت راه و شهرسازي بود كه در اين جلسه مطرح شد و پس از ارائه توضيحات وزير و طرح گزارشي از مباحث مطرح شده در كميسيون تخصصي شوراي اقتصاد، تصميماتي اتخاذ گرديد.

در ادامه اين جلسه كه وزراي راه و شهرسازي، نيرو، تعاون، كار و رفاه اجتماعي، جهاد كشاورزي، رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، معاون رييس جمهور در امور اجرايي، رييس كل بانك مركزي و رييس اتاق بازرگاني ايران نيز حضور داشتند، درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبني بر فروش اوراق مشاركت براي طرح هاي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به ميزان ۴۰۰۰ ميليارد ريال مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و سپس به تصويب رسيد.

درخواست ديگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تعيين مصاديق مواد معدني خام بود و با توجه به اينكه مواد خام معدني در صورت صادرات به خارج مشمول معافيت ماليات از صادرات نمي شوند، مصاديق مواد معدني خام در قالب فهرستي به تصويب رسيد.

نظر شما